09332709359

ارسال عکس تلگرام

91003101

تلفن دفتر مرکزی

از 8 صبح الی 18 عصر

شنبه تا پنج شنبه

تعمیر یخچال فریزر در محل

تعمیر یخچال فریزر در محل | refrigerator & freezer repair

امروزه یخچال فریزر یکی از وسایل ضروری خانه، فروشگاه ها و صنایع می باشد که خرابی آن ما را با مشکلاتی مواجه می سازد.
در این مقاله سعی کردیم به طور کلی اجزای تشکیل دهندهیخچال فریزر و نحوه ی کار با ذکر خرابی آن را بیان کنیم.
خواهشمندیم اگر تخصص فنی ندارید از تعمیر یخچال فریزر توسط خودتان منصرف شوید در غیر این صورت میتوانید با مطالعه مقاله به ایراد دستگاه خود پی ببرید.

از شما دعوت میشود چنانچه سوالی در خصوص تعمیر یخچال فریزر در محل دارید در انتهای همین صفحه در بخش نظرات آن را برای ما ارسال کنید.کارشناسان ما به آن پاسخ خواهند داد.

شرکت ثامن سرویس آریا با داشتن بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ساخت و تعمیر انواع یخچال فریزر های خانگی صنعتی و آزمایشگاهی فعالیت دارد. در این مجموعه با استفاده از نیروهای متخصص و مجرب تعمیرات کلیه یخچال فریزرهای خانگی صنعتی و آزمایشگاهی بدون توجه به برند آن به صورت کاملا تخصصی و علمی تعمیر و اورهال میشود.

جهت ثبت تعمیر یخچال فریزر با شماره تلفن شرکت تماس حاصل نمایید.
۰۲۱-۳۴۲۷۶

 تعمیر یخچال فریزر در محل
تعمیر یخچال فریزر در محل

در چه زمانی به تعمیر یخچال فریزر در منزل نیاز دارید؟

در چه زمانی به تعمیر یخچال فریزر در منزل نیاز دارید؟ خرابی کمپرسور یخچال، خنک نشدن یخچال، تعویض فیلتر یخچال ، نشتی گاز یخچال ، گرمای بیش از حد موتور، کار نکردن یخساز، شارژ گاز، مشکل در سیستم دیفراست ، خرابی درب، خرابی لاستیک درب ، تغییر دمای ناگهانی یخچال و فاسد شدن مواد غذایی، به گوش رسیدن صدای عجیب، برق گرفتگی در قسمت بدنه یخچال، کار نکردن موتور یخچال، برفک زدن یخچال، منجمد نکردن بخش فریزر ، یخسازی نکردن و…

استفاده از قطعات اصلی برای تعمیر یخچال فریزر در محل

استفاده از قطعات اصلی برای تعمیر یخچال فریزر در محل ، در این مجموعه از قطعات فابریک و اورجینال دستگاه جهت تعمیر استفاده می شود پس از ثبت درخواست تعمیرات، کارشناسان ثامن سرویس به منزل شما مراجعه کرده و با استفاده از قطعات اورجینال دستگاه شما را تعمیر و اورهال می کنند. در این صورت هزینه قطعات تعویض شده نیز به اجرت تعمیرات یخچال فریزر در منزل افزوده می شود. پس از اتمام کار فاکتور رسمی به همراه گارانتی تقدیم شما میشود.

هزینه تعمیر یخچال فریزر در منزل چقدر است؟

هزینه تعمیر یخچال فریزر در منزل چقدر است؟ در منزل بسته به نوع خرابی متغیر می باشد اگر دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد ابتدا اولویت بر تعمیر آن بدون تعویض قطعه است چانچه قطعه مورد نظر قابل تعمیر نباشد کارشناس آن را با قطعه اورجینال تعویض می‌کند که در این صورت هزینه قطعه به اجرت سرویس کار اضافه میشود. کلیه نرخ ها در ثامن سرویس به صورت مصوب اتحادیه صنایع برودتی دریافت می‌شود و سرویسکار هیچ مبلغ اضافه از شما دریافت نخواهد کرد.

راه های جلوگیری از خرابی تعمیر یخچال فریزر در منزل

راه های جلوگیری از خرابی تعمیر یخچال فریزر در منزل ، برای جلوگیری از خرابی یخچال بهتر است که راه های زیر را به صورت مداوم انجام دهید تا از خرابی دستگاه شما جلوگیری شود در ادامه به آنها می پردازیم:
تمیز کردن فضای داخلی یخچال ، برفک زدایی دستی و اتوماتیک، تنظیم دمای مناسب برای یخچال فریزر، عدم باز گذاشتن درب یخچال، قرار ندادن غذای گرم داخل یخچال، تعویض فیلتر تصفیه آب و سرویس های دوره ای یخچال

ثبت تعمیر یخچال فریزر به صورت آنلاین و شبانه روزی

ثبت تعمیر یخچال فریزر به صورت آنلاین و شبانه روزی ، جهت ثبت درخواست تعمیرات به صورت آنلاین از دو طریق می توانید اقدام کنید با مراجعه به وب سایت شرکت ثامن سرویس آریا و یا اپلیکیشن شرکت، در هر دو صورت باید اطلاعات مربوط به این بخش را وارد کنید. پس از ثبت درخواست به زودی کارشناسان ما با شما تماس میگیرند و در اسرع وقت در خدمت شما خواهند بود.

اجزای اصلی تشکیل دهنده یخچال

اجزای اصلی تشکیل دهنده یخچال فریزر ، به طور کلی یخچالهای خانگی صنعتی و یا آزمایشگاهی از چهار جزء اصلی زیر تشکیل شده است:

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • لوله مویی و یا کابلری تیوپ
  • اواپراتور

کمپرسور چیست؟

کمپرسور دستگاه مکانیکی است که با ایجاد مکش و فشار، مبرد را به داخل سیکل برودتی پمپاژ می کند.

مقاله پیشنهادی:

کمپرسور چیست؟

کندانسور چیست؟

کندانسور چیست؟ قطعه ای است که در آن مایع مبرد جریان دارد و با استفاده از آب یا هوا گرمای مبرد را دفع میکند و گاز داغ را خنک سازی میکند.

مقاله پیشنهادی:

کندانسور چیست؟

لوله مویی چیست؟

لوله مویی چیست؟ کابلری تیوب یا لوله مویی یک لوله بسیار باریک است که بین کندانسور و اواپراتور قرار دارد. در واقع کار کابلری تبدیل گاز مبرد به مایع می باشد.

مقاله پیشنهادی:

لوله مویی چیست؟

اواپراتور چیست؟

اواپراتور چیست؟ یک نوع مبدل حرارتی است که مایع سیال در لوله های آن جریان دارد با توجه به اینکه فشار پایینی دارد حرارت داخل را به خود جذب می کند و بدین ترتیب از حالت مایع به گاز تغییر فاز می دهد به این دلیل به آن تبخیر کننده می گویند.

مقاله پیشنهادی:

اواپراتور چیست؟

تا اینجا سعی کردیم اجزای اصلی تشکیل دهنده یخچال را به طور خلاصه توضیح دهیم اگر به هر یک از مباحث نیاز بیشتری داشتید می توانید مقاله مخصوص آن را مطالعه کنید.

گاز مبرد استفاده شده در یخچال های خانگی

در یخچال های خانگی بیشتر از نوع گاز مبرد R۱۳۴a , R600 , R290 استفاده میشود.

مقاله پیشنهادی :

گاز مبرد

گاز مبرد یخچال صنعتی

در یخچال های صنعتی و فروشگاهی بنا به نوع کاربرد آن بیشتر از مبردهای R134a , R22 ,R404 ,R290 ,R410 و غیره استفاده می شود.

گاز مبرد یخچال فریزر آزمایشگاهی

در یخچال فریزر های آزمایشگاهی بسته به نوع دمای مورد استفاده ازهمین نوع گاز ها و مبرد های ترکیبی که تخصصی هستند و از بازه این مقاله خارج است استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی:
تعمیر یخچال فریزر آزمایشگاهی

سیستم کنترل دما در یخچال فریزر

سیستم کنترل دما در یخچال فریزر ، در یخچال های امروزی به طور کلی ، کنترل دما و روشن خاموش شدن کمپرسور و قطعات جانبی به دو روش فرمان می گیرند.

  • سیستم کنترل دما به صورت آنالوگ
  • سیستم کنترل دما به صورت آنالوگ ، در این مدل کنترل دما توسط یک ترموستات در مدل های خیلی ساده و قدیمی و در سیستم های بدون برفک نو فراست (No frost) از تایمر دیفراست ، المنت ، ترمودیسک و ترموفیوز جهت کنترل دما استفاده می شود.
  • سیستم کنترل دما به صورت دیجیتال
  • سیستم کنترل دما به صورت دیجیتال ، در مدل های جدید و پیشرفته کلیه عملیات فرمان پذیری سیستم اعم از خاموش و روشن شدن کمپرسور تنظیم دما سیستم برفک زدایی دیفراست ، توسط برد های الکترونیکی انجام می شود.

نحوه کار سیستم کنترل دما به صورت آنالوگ

نحوه کار سیستم کنترل دما به صورت آنالوگ ، در مدل های بسیار ساده و قدیمی علاوه بر سیکل برودت تنها از یک قطعه به نام ترموستات استفاده می شد. ترموستات توسط بلوی فلزی که به آن متصل است و در داخل آن مایع جیوه وجود دارد با گرم و سرد شدن این جیوه تغییر حالت میدهد. این تغییر حالت باعث ایجاد فشار به پشت پلاتین ترموستات شده و کمپرسور را خاموش و روشن میکند.

نحوه کار سیستم کنترل دما به صورت آنالوگ و بدون برفک (No frost)

نحوه کار سیستم کنترل دما به صورت آنالوگ و بدون برفک ،دریخچال فریزر های بدون برفک با سیستم نوفراست به صورت آنالوگ ، جهت آب کردن برفک اپراتور از قطعه ای به نام المنت یا هیتر استفاده شده است و بنا به نوع دستگاه مدت زمان مشخصی توسط تایمر دیفراست المنت وارد مدار شده و پس از آب شدن برفک توسط ترمودیسک از مدار خارج می شود و مجدداً کمپرسور دستگاه شروع به کار می کند.

کنترل دما دریخچال توسط بردهای الکترونیک

کنترل دما دریخچال توسط بردهای الکترونیک ، با پیشرفت تکنولوژی و ورود الکترونیک در تولید یخچال فریزر های امروزی کلیه دستگاه ها مجهز به بردهای الکترونیکی شدند. نحوه عملکرد بردهای الکترونیکی در واقع شبیه همان سیستم های آنالوگ می باشد با این تفاوت که در این مدل ها دیگر از تایمر دیفراست و ترموستات استفاده نشده است. در سیستمهای الکترونیکی به جای تایمر سنسور دیفراست و به جای ترموستات از سنسور دمای محیطی استفاده شده است.
نحوه کار کرد بردهای الکترونیکی بسیار ساده است به این صورت که توسط سنسور دمای محیطی دمای یخچال فریزر اندازه گیری شده و چنانچه محیط آن گرم باشد برد دستور روشن کردن کمپرسور را میدهد و چنانچه دمای محیط سرد باشد یا به درجه انتخابی رسیده باشد دستور خاموش کردن کمپرسور را صادر میکند. سنسور دیفراست در واقع وظیفه وارد کردن و خارج کردن المنت یخچال فریزر را بر عهده دارد.
زمانی که برفک اواپراتور توسط المنت آب می شود سنسور دیفراست گرم شده و دستور خاموشی المنت را به برد ارسال میکند این اختلاف دما خیلی کم می باشد به صورتی که شما گرمایی داخل یخچال فریزر احساس نمی کنید.

یخچال گرم است دلیل آن چیست؟

یخچال گرم است دلیل آن چیست؟ دلیل گرمای یخچال فریزر به چند علت بستگی دارد که در ادامه کامل به آنها می پردازیم:

گرمای یخچال فریزر به دلیل عدم جریان برق

گرمای یخچال فریزر به دلیل عدم جریان برق ، از اتصال دستگاه خود به پریز برق اطمینان حاصل کنید چنانچه یخچال فریزر توسط محافظ و یا سیم سیار به پریز برق متصل شده است آن را تعویض کنید.
اگریخچال فریزر روشن نشد به مرحله بعد مراجعه کنید.

اگر دستگاه شما به صورت آنالوگ می باشد و دارای ترموستات است احتمال اینکه ترموستات خراب باشد بسیار وجود دارد. جهت اطمینان از این کار ابتدا یخچال فریزر را از برق بکشید و ترموستات را باز کرده و دو سیم ورودی به ترموستات را با احتیاط کامل به یکدیگر اتصال دهید حالا یخچال فریزر را به برق زده اگر روشن شد ترموستات دستگاه را عوض کنید.

علت خاموشی یخچال فریزر در بردهای الکترونیکی چیست؟

علت خاموشی یخچال فریزر در بردهای الکترونیکی چیست؟ همانطور که قبلا گفته شد بردهای الکترونیکی کلیه فرامین خاموشی و یا روشن بودن قطعات دستگاه را صادر میکند و خرابی این بردها باعث می شود تا دستگاه شما روشن نشود. اگر یخچال فریزر شما به طور کلی خاموش است ایراد از برد الکترونیکی آن است توجه داشته باشید تعمیرات بردهای الکترونیکی یک موضوع کاملاً تخصصی می باشد اگر تخصص ندارید نسبت به تعمیر آن اقدام نکنید و آن را به متخصص خودش بسپارید. در غیر این صورت با تعمیر برد مشکل شما برطرف خواهد شد.

علت صدای تیک تیک در یخچال فریزر چیست؟

علت صدای تیک تیک در یخچال فریزر چیست؟ صدای تیک تیک مربوط به قطعه اورلود کمپرسور می باشد. چنانچه دمای کمپرسور بالا رود یا آمپر بیش از حد و غیر مجاز جریان داشته باشد این قطعه عمل میکند و صدای تیک تیک می دهد.

راه حل رفع مشکل علت صدای تیک تیک در یخچال فریزر چیست؟

راه حل رفع مشکل علت صدای تیک تیک در یخچال فریزر چیست؟ اگر بخت با شما یار باشد و کمپرسور (موتوریخچال فریزر) نسوخته باشد چنانچه حرارت آن بیش از حد بالاست دستگاه را از برق کشیده و چند ساعتی به آن استراحت بدهید تا خنک شود. پس از چند ساعت که کمپرسور خنک شد دستگاه را به برق بزنید. اگر کمپرسور استارت کرد و روشن شد شما باید نسبت به سرویس کندانسور و یا فن کندانسور خود اقدام کنید. در غیر این صورت اگر دستگاه روشن نشد می تواند مشکل از رله و اورلود کمپرسور باشد.
پس از چک کردن رله و اورلود اگر مشکل همچنان باقی است باید نسبت به تست کمپرسور اقدام کنید.

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر چیست؟

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر چیست؟ در سیستم های آنالوگ این دلیل فقط مربوط به قطعه ای به نام ترموستات می باشد چنانچه با کم کردن درجه ترموستات مشکل یخ زدگی برطرف نشد نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
مشکل یخ زدگی مواد غذایی در یخچال فریزر های دیجیتال با برد های الکترونیکی مربوط به سنسور دمای محیطی می باشد. نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

علت گرم بودن یخچال فریزر نوفراست چیست؟

علت گرم بودن یخچال فریزر نوفراست چیست؟در یخچال فریزرهای نوفراست و بدون برفک از چندین قطعه جهت برفک زدایی استفاده شده است. چنانچه هر یک از این قطعات خراب شوند سیستم برفک زدایی دچار مشکل شده و برفک دورتادور اواپراتور را فرا می گیرد. در نتیجه یخچال فریزر گرم میشود.
کاور جلوی اواپراتور را باز کرده ابتدا از سالم بودن فن اواپراتور اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعد شما باید قطعات دیفراست شامل: ترموفیوز ، ترمودیسک ، سنسور دیفراست و المنت دستگاه را تست کنید.

علت گرم بودن یخچال فریزر به دلیل کمبود گاز مبرد و نشتی

علت گرم بودن یخچال فریزر به دلیل کمبود گاز مبرد و نشتی ، همانطور که مطلع هستید سیستم برودتی یخچال فریزر که شامل مبرد می باشد نقش زیادی در دستگاه شما دارد.
نشت گاز دریخچال فریزر باعث گرم شدن آن میشود. نشت گاز اصولاً به دو طریق امکان پذیر است. ضربه فیزیکی به دستگاه به طوری که لوله شکسته باشد و یا پوسیدگی لوله های داخل
یخچال فریزر.

آموزش پیدا کردن نشتی گاز یخچال فریزر؟

آموزش پیدا کردن نشتی گاز یخچال فریزر؟ برای اطلاع پیدا کردن از نشت گاز در یخچال فریزر به یکی از وسایل زیر احتیاج دارید:
مشعل هالید
مایع کف صابون
دستگاه دتکتور
گیج مانیفولد

در اینجا به یکی از ساده ترین و بدون هزینه ترین روش های نشت یابی اکتفا می کنیم. جهت نشت یابی با مایع و صابون یک ابر تمیز را بردارید. مقداری آب داخل ظرف بریزید و با صابون شروع به درست کردن کف کنید.
پس از تهیه کف صابون کلیه اتصالات لوله های دستگاه را چک کنید. توجه داشته باشید که در اکثر موارد نشت گاز همراه با خروج روغن می باشد. به محل های چرب بیشتر توجه کنید.
پس از پیدا کردن نشتی در سیستم نسبت به رفع آن اقدام کرده و حالا نوبت به شارژ گاز یخچال فریزر فریزر میباشد.

نحوه شارژ گاز یخچال فریزر در محل

نحوه شارژ گاز یخچال فریزر در محل ، برای شارژ گازیخچال فریزر شما به وسایل زیر احتیاج دارید:
گیج مانیفولد ، دستگاه جوش هوا گاز، سیم‌ نقره ، پودر تنه کار، وکیوم ، انبردست ، لوله کور کن، شیر سرویس یا والف سرویس، گازمبرد و ترازوی شارژ گاز

شارژ گاز یخچال فریزر در محل

شارژ گاز یخچال فریزر در محل ، ابتدا با استفاده از شیر سرویس یا والف سرویس ، مانیفولد را به آن وصل کنید. اگر گیج مانیفولد شما از نوع دوقلو میباشد شما سه شلنگ دارید ولی اگر تک قلو می باشد ۲ شلنگ دارید.
در مانیفولد دوقلو یک سر شلنگ به کمپرسور، یک سر شلنگ به وکیوم متصل میشود. پس از اتصال مانیفولد به سیستم و دستگاه وکیوم عملیات وکیوم را انجام دهید. سپس با توجه به نوع دستگاه و مقدار گاز مبرد مورد لازم دستگاه را شارژ گاز کنید. هر دستگاه یخچال فریزر مانند جنرال الکتریک ، لیبهر ، کیچن اید ، اگنس ، وایت هاوس ، میله ، التو ، پروفایل ، بوش ، هاردستون و غیره داخل آنها برچسبی طراحی شده که نوع گاز مبرد و میزان آن را دقیق بر روی آن نوشته شده است. بهترین روش شارژ گاز یخچال فریزر در محل به صورت استفاده از ترازوی وزنی میباشد.

توجه داشته باشید مقدار گاز مبرد شارژ شده به سیستم باید به صورت کاملا دقیق انجام شود. کسری و یا زیادی گاز مبرد باعث عدم سرمایش و فشار به کمپرسور می شود.
پس از اتمام مراحل شارژ گاز لوله کمپرسور را توسط لوله کورکن کور کرده و جوشکاری کنید. عملیات شارژ گاز با موفقیت انجام شد.

تعمیر یخچال فریزر در منزل

تعمیر یخچال فریزر در منزل ، یخچال فریزر به دلیل سنگینی و زحمات زیادی که برای جابجایی آن دارد در هنگام خرابی می‌توان به تعمیرگاه مجاز مراجعه کرد. این کار علاوه بر هزینه های رفت و آمد ممکن است دستگاه را با صدمات بدنه مواجه کند و همچنین در زمان بسیار وقت گیر است. تیم تخصصی ثامن سرویس با داشتن تکنسین های متخصص این امر را برای شما آسان کرده و کلیه خدمات تعمیر یخچال فریزر در منزل در حضور شما و با نظارت کامل شما همراه با گارانتی معتبر انجام می‌شود. و نیازی به جابجایی دستگاه تحت هیچ شرایطی نیست.

تعمیرات شبانه روزی

تعمیرات شبانه روزی برای یخچال، فریزر و ساید بای ساید با نام “ثامن سرویس” به رفاه حال مشتریان در شهر تهران می‌پردازد. این خدمات از ساعات شبانه روزی در دسترس است و با ورودی 500 هزار تومان در زمینه تعمیر و رفع اشکالات این لوازم خانگی فعالیت می‌کند.

خدمات تخصصی

خدمات تخصصی تعمیرات لوازم خانگی یک راهکار مهم و حیاتی برای افرادی است که با مشکلات فنی و نقصانات مختلف در لوازم خانگی‌شان روبه‌رو می‌شوند. تعمیرات تخصصی از تجربه، تخصص و دانش فنی گسترده‌ای که توسط تعمیرکاران ماهر ارائه می‌شود، بهره می‌برد. این خدمات به چندین نحو ارزشمند برای مشتریان منجر می‌شوند:

 

تعمیرات لوازم خانگی

۱. تعمیرات یخچال و فریزر 
۲. تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
۳. تعمیرات دستگاه‌های آشپزخانه 
۴. تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی خانگی 
۵. تعمیرات دستگاه‌های تهویه
۶. تعمیرات وسایل برقی کوچک

ضمانت و گارانتی

ضمانت‌نامه و گارانتی یک تعهد رسمی است که ثامن سرویس به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا نشان دهد که محصول یا خدماتی که ارائه می‌کند، با کیفیت و قابل اعتماد هستند. مدت زمان گارانتی می‌تواند بسته به نوع خدمات ارائه شده متغیر باشد و می‌تواند از 1 ماه تا 1 سال متفاوت باشد.

تعمیر در محل

“ثامن سرویس” با افتخار خدمات تعمیرات لوازم خانگی را به صورت حضوری و در محل مشتریان ارائه می‌دهد،  مشتریان ما می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به جابجایی لوازم خانگی خود، از خدمات تعمیراتی با کیفیت ما بهره‌مند شوند. با ارائه خدمات در محل، ما به تضمین راحتی، کارایی و رضایت مشتریان پی می‌بریم.

پیشگیری از خرابی

“راهکارهای پیشگیری از خرابی لوازم خانگی و افزایش عمر مفید آن‌ها”

حفظ و بهینه‌سازی عملکرد لوازم خانگی نه تنها موجب افزایش دوام آن‌ها می‌شود، بلکه هزینه‌های تعمیراتی ناشی از خرابی‌های ناگهانی را هم به حداقل می‌رساند. رعایت مراقبت و نگهداری بهتر می‌تواند به شدت به طول عمر و کارایی لوازم خانگی کمک کند.

مطالعه مقالات بیشتر

آموزش استفاده از لباسشویی درب از بالا ویرپول
Uncategorized
تعمیر خشک کن ویرپول در تهران
Uncategorized
تعمیر یخچال التو
لوازم خانگی التو | Eletto
تعمیر یخچال اسنوا
تعمیر لوازم خانگی اسنوا | snowa
شارژگاز رایگان یخچال فریزر
تعمیرات لوازم خانگی
تعمیر فریزر التو
تعمیرات لوازم خانگی