09332709359

ارسال عکس تلگرام

91003101

تلفن دفتر مرکزی

از 8 صبح الی 18 عصر

شنبه تا پنج شنبه

گاز مبرد R-502

گاز مبرد R-502

گاز مبرد R-502 از ترکیبات کلرودی فلرومتان با فرمول مولکولی C3HCL2F7 یا گاز فریونی R502 یا گاز مبرد R502 جزو گازهای CFC می باشد. که از ترکیب گاز های مبرد زیر تشکیل شده است و در سیلندر کپسول های ۱۳.۶ کیلوگرمی به بازار ارائه می شود.

گاز مبرد (R22 (48.8%
گاز مبرد (R115 (51.2%
به دلیل ایجاد دمای کاری پایین در گاز مبرد R502 مهم ترین کاربرد آن در سیستم تبرید تجاری و صنعتی به خصوص یخساز ها و همچنین انواع چیلر و مینی چیلر می باشد.

گاز مبرد R-502 با نام کلرودی‌فلورومتان، از دسته CFC ها، ترکیبی از دو گاز فریونی R22 ، R115 با درصد جرمی (R22:48.8% و R115:51.2% ) می‌باشد.
گاز مبرد R-502 اصلی ترین کاربرد این گاز فریونی در فرآیند های تبرید با دمای پایین می‌باشد. این مبرد دمای تخلیه پایینی دارد و ظرفیت آن نسبت به R-22 بهبود پیدا کرده است. سیستم های تبرید تجاری که از این گاز مبرد استفاده می‌کنند، می‌توانند فرآیند تبریدِ دما پایین را با استفاده از کمپرسور های نسبتا ارزان قیمت انجام دهند.

خرید و فروش گاز مبرد R502
خرید و فروش گاز مبرد R502

کاربرد گاز کلرودی‌فلورومتان

سیکل‌ تبریدِ دما پایین (در ابعاد صنعتی و تجاری)
یخچال های خانگی
دستگاه های یخ ساز صنعتی
فاکتور های مهم در انتخاب مبرد های گازی:
ایمنی
سمی نبودن گاز R 502
نشتی مبرد های گازی
ملاحظات اقتصادی
فاکتور ایمنی، سمی نبودن و قابل اشتعال نبودن را شامل میشود و چون خطر جانی دارد از سایر عوامل اهمیت بیشتری دارد. سمی نبودن: از لحاظ سمی نبودن گاز ها به ۶ دسته تقسیم می شوند که دسته ی اول به شدت سمی هستند. و کوچکترین تماسی اثرات خطرناکی دارد.

اما مبرد های گروه ۶ اصلاحا غیر سمیم نامیده می شوند. ملاحظات اقتصادی: ضریب عملکردمبرد از دیگر فاکتور های مهم آن به شمار می رود که بر راندمان و عملکرد سیستم تاثیر مستقیم می گزارد

نکات ایمنی

هشدار: این محصول می تواند شما را در معرض مواد شیمیایی از جمله کلروفرم ، متیل کلرید ، کلروهتان (اتیل کلرید) و وینیل کلراید قرار دهد که به علت ایجاد سرطان و نقص هنگام تولد یا سایر تولیدات در ایالات متحده شناخته می شود.

قبل از مرحله بندی آن در ۱۹۹۵ ، در تبرید دمای پایین استفاده می شد (فشار تبخیر کننده از خلاء تا ۴۰ درجه فارنهایت باقی می ماند). R-502 نسبت به R-22 دمای تخلیه کمتر و ظرفیت بهبود یافته را نشان داد. سیستمهای برودتی تجاری می توانند در یک مرحله با کمپرسورهای نسبتاً ارزان ، تبرید دمای پایین را انجام دهند.

مبرد RS-52 ، جایگزینی R502
RS-52 غیر ازن است که در نزدیکی مخلوط کننده مبرد اززوتروپی قرار می گیرد و می تواند R22 ، R502 و مخلوط های کاهش دهنده موقت ازن را جایگزین کند (مانند R402A ، R403B ، R408A و غیره) بدون نیاز به تغییر روان کننده موجود یا تغییراتی در سیستم غیر از تنظیم برخی موارد در دستگاه انبساط RS-52 به سمت برنامه های درجه حرارت پایین تر مورد هدف قرار گرفته است.

RS-52 با کلیه روان کننده ها از جمله روغن های سنتی مانند روغن های معدنی و آلکیل بنزن و همچنین روغن های جدید مصنوعی پوول استر سازگار است. تبدیل به RS-52 یک فرایند ساده است که از پرداخت هزینه های گران قیمت و غالباً فنی رضایت بخش جلوگیری می کند (به عنوان مثال تخلیه روغن از سیستم جایگزین مهر و موم و غیره).

گاز مبرد R-502 و گاز R502

RS-52 برای R502 ظرفیتی مطابقت دارد و دارای سر خوردگی درجه حرارت کمتر از ۱ درجه سانتیگراد است. RS-52 همچنین می تواند جایگزین R22 در سیستمهایی باشد که دارای امتیاز R502 هستند.

ویژگی های عملکرد

مسابقه عملکرد نزدیک برای R502
می تواند R22 را در برنامه های دمای پایین جایگزین کند
سازگار با روان کننده های MO ، AB و POE
دمای ترشح پایین
در نزدیکی مخلوط azeotropic
مناسب برای تجهیزات جدید و موجود
مسابقات ظرفیت R502
سر خوردن درجه حرارت پایین <1 درجه سانتی گراد
پتانسیل تخلیه صفر ازن
غیر قابل اشتعال
سمیت کم
هیچ تغییری در سخت افزار لازم نیست
ظرفیت بالا
ظرفیت بالای RS-52 استفاده از آن را به عنوان جایگزینی مستقیم برای R502 ، R403B (69L) ، R402A (HP80) ، R408A (FX10) و R411B واگذار می کند و هیچگونه افت عملکردی را ندارد. فشارهای تخلیه شبیه R507 و R404A است. ظرفیت بالای RS-52 در دماهای پایین از ویژگی های بارز این مبرد جدید است.

سازگاری گاز مبرد R-502

این گاز با انواع روغن های MO و AB (روغن معدنی و روغن آلکیل بنزین) سازگاری کامل دارد و به دلیل ممنوع شدن تولید و توزیع گاز مبرد R502 از سال ۱۹۵۵، از گاز های R507a ، R422a و R404 به عنوان جایگزین استفاده می گردد.

از مزایای گاز R502 می توان به غیر خورنده بودن، غیر سمی و غیر آتش زا بودن و همچنین به سازگاری با برخی از کمپرسور های تبرید از جمله کمپرسور منیروپ دانفوس اشاره کرد.

برخی از برندهای گاز R502 موجود در بازار ایران

هانیول آمریکا
ایسکون چین
کولیب چین
استارگت
هارپ
گالکو
آلفا

تعمیرات شبانه روزی

تعمیرات شبانه روزی برای یخچال، فریزر و ساید بای ساید با نام “ثامن سرویس” به رفاه حال مشتریان در شهر تهران می‌پردازد. این خدمات از ساعات شبانه روزی در دسترس است و با ورودی 500 هزار تومان در زمینه تعمیر و رفع اشکالات این لوازم خانگی فعالیت می‌کند.

خدمات تخصصی

خدمات تخصصی تعمیرات لوازم خانگی یک راهکار مهم و حیاتی برای افرادی است که با مشکلات فنی و نقصانات مختلف در لوازم خانگی‌شان روبه‌رو می‌شوند. تعمیرات تخصصی از تجربه، تخصص و دانش فنی گسترده‌ای که توسط تعمیرکاران ماهر ارائه می‌شود، بهره می‌برد. این خدمات به چندین نحو ارزشمند برای مشتریان منجر می‌شوند:

 

تعمیرات لوازم خانگی

۱. تعمیرات یخچال و فریزر 
۲. تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
۳. تعمیرات دستگاه‌های آشپزخانه 
۴. تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی خانگی 
۵. تعمیرات دستگاه‌های تهویه
۶. تعمیرات وسایل برقی کوچک

ضمانت و گارانتی

ضمانت‌نامه و گارانتی یک تعهد رسمی است که ثامن سرویس به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا نشان دهد که محصول یا خدماتی که ارائه می‌کند، با کیفیت و قابل اعتماد هستند. مدت زمان گارانتی می‌تواند بسته به نوع خدمات ارائه شده متغیر باشد و می‌تواند از 1 ماه تا 1 سال متفاوت باشد.

تعمیر در محل

“ثامن سرویس” با افتخار خدمات تعمیرات لوازم خانگی را به صورت حضوری و در محل مشتریان ارائه می‌دهد،  مشتریان ما می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به جابجایی لوازم خانگی خود، از خدمات تعمیراتی با کیفیت ما بهره‌مند شوند. با ارائه خدمات در محل، ما به تضمین راحتی، کارایی و رضایت مشتریان پی می‌بریم.

پیشگیری از خرابی

“راهکارهای پیشگیری از خرابی لوازم خانگی و افزایش عمر مفید آن‌ها”

حفظ و بهینه‌سازی عملکرد لوازم خانگی نه تنها موجب افزایش دوام آن‌ها می‌شود، بلکه هزینه‌های تعمیراتی ناشی از خرابی‌های ناگهانی را هم به حداقل می‌رساند. رعایت مراقبت و نگهداری بهتر می‌تواند به شدت به طول عمر و کارایی لوازم خانگی کمک کند.

مطالعه مقالات بیشتر

آموزش استفاده از لباسشویی درب از بالا ویرپول
Uncategorized
تعمیر خشک کن ویرپول در تهران
Uncategorized
تعمیر یخچال التو
لوازم خانگی التو | Eletto
تعمیر یخچال اسنوا
تعمیر لوازم خانگی اسنوا | snowa
شارژگاز رایگان یخچال فریزر
تعمیرات لوازم خانگی
تعمیر فریزر التو
تعمیرات لوازم خانگی