09332709359

ارسال عکس تلگرام

91003101

تلفن دفتر مرکزی

از 8 صبح الی 18 عصر

شنبه تا پنج شنبه

گاز مبرد R600a

گاز مبرد R600a

گاز مبرد R600a یکی از گاز های مبرد پر طرفدار در بازار جهانی گاز مبرد R600 یا ایزوبوتان می باشد که به دلیل سازگاری با محیط زیست و پتانسیل گرمایشی کمتر مورد استقبال و توجه واقع شد.
این گاز در درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزین مناسبی برای گاز مبرد R12 و گاز R134a می باشد.
از دیگر مزایای گاز فریون R600 میتوان به ایجاد سرمایش بیشتر و افزایش راندمان سیستم تبرید و همچنین سازگاری با برخی از کمپرسور ها از جمله کمپرسور سکاپ اشاره کرد. از معایب گاز R600 هم میتوان به قابلیت اشتعال این گاز اشاره کرد.

خرید و فروش گاز مبرد R600a
خرید و فروش گاز مبرد R600a

گاز مبرد R600 (R600a) که به عنوان ایزو بوتان هم شناخته می شوند، یک نوع مبرد هیدروکربنی هستند که برای شارژ گاز یخچال استفاده می شوند. این گازها با محیط زیست سازگار بوده و غیر سمی هستند به همین دلیل اثر مخربی بر روی لایه ازون نخواهند داشت. گاز مبرد r600 یک جایگزین مناسب برای گاز مبرد کلروفلوئورو کربن (cfc) خواهد بود. این گاز از لحاظ اقتصادی و بهره وری انرژی بهتر هستند.

مبرد های hfc و cfc دارای قابلیت اشتغال بوده اما دارای بهره برداری بالا و قیمت کمتری هستند. با رعایت نکات ایمنی می توانید از این گاز ها در سیستم های تبریدی مانند یخچال فریزر استفاده کنید بدون اینکه خطری ایجاد کنند. توجه داشته باشید که مبرد r600 با نام گاز فندک نیز شناخته می شود.

نحوه شارژ گاز R600

گاز مبرد R600 از نوع مخلوط نیست، یعنی از یک نوع گاز مبرد خاص مانند R12 و یا R22 تشکیل شده و مخلوطی از چند گاز نمی باشد.
بنابراین این گاز را می توان به دو حالت مایع و گاز شارژ کرد. از نکاتی که هنگام شارژ گاز r600 باید حتما به آن توجه کنید ایمنی بالا است زیرا این گاز بسیار آتش زا بوده و رعایت نکردن نکات ایمنی می تواند خطرناک باشد.

از لحاظ وزنی گاز مبرد R600a به مقدار ۴۲ درصد کمتر نسبت به گاز R134a شارژ می شود. در واقع اگر یک یخچال فریزر دارای ۲۰۰ گرم گاز مبرد R134a باشد تنها ۸۴ گرم گاز مبرد R600a نیاز خواهد داشت.
به دلیل نیاز یخچال به این مدل از گاز بهترین روش برای شارژ گاز آن روش ترازوی شارژ می باشد که به صورت دقیق می توان شارژ گاز را انجام داد.

برای شارژ گاز یخچال نیازمند به ابزاری مانند شیر سرویس، کپسول گاز، پمپ وکیوم، ترمومتر، درایر، ترازو، ابزار جوشکاری، پیچ گوشتی پینچ، شیلنگ بازیافت، سیم چین، پیج فشار، شیلنگ رابط بازیافت گاز و کپسول بازیافت گاز می باشید. اولین کاری که انجام می شود تخلیه گاز مبرد است.

برای انجام اینکار ابتدا یخچال را از برق کشیده و پس از چند دقیقه دوباره آن را به برق زده و سپس بعد از گذشت ده ثانیه آن را باز از برق بکشید. درهای یخچال را باز کرده و شیلنگ رابط را به محفظه بازیافت گاز متصل خواهیم کرد.

حالا با پیچ گوشتی پینچ در لوله شارژ کمپرسور را فشار داده تا با انجام آن نشتی اطراف را بررسی کرده باشیم. اکنون باید کمی صبر کنید تا گاز یخچال کاملا تخلیه شود.

شارژ گاز مبرد R600a

پس از تخلیه گاز مبرد برای انجام جوشکاری اول ابزار پیچ گوشتی پینچ را از لوله شارژ کمپرسور خارج کرده و هنگامی که از عدم وجود گاز اطمینان پیدا کردید.
لوله شارژ کمپرسور را به کمک سیم چین بریده و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. سپس به کمک ابزار جوشکاری لوله گاز و درایر قدیمی را خارج کنید و قطعه جدید را نصب نمایید. به وسیله پمپ و وکیوم قبل از شارژ گاز مجدد هوا را تخلیه کنید.

واشر داخلی لوله شارژ کمپرسور را مجدد وصل کرده و شلینگ رابط را از لوله شارژ کمپرسور به پمپ وکیوم وصل نمایید. هنگامی که پمپ وکیوم را روشن می کنید حدود یک ساعت به آن زمان دهید تا تخلیه هوا انجام شود. اگر این زمان کمتر از یک ساعت باشد بعد از این که شارژ گاز صورت گرفت عملکرد سرمایشی دستگاه کاملا مطلوب نخواهد بود.

مزایا و معایب گاز مبرد R600a

از مزایای استفاده از گاز R600 می توان به این اشاره کرد که برای شارژ کردن یخچال فریزرها با گاز R600 نیازمند به وزن کمتری نسبت به وزن گاز R134a هستیم.
همچنین این گازها دارای بازدهی بالایی بوده که به همین جهت باعث افزایش کارایی یخچال می شود.

نکته قابل توجه ای که در مورد این گازها وجود دارد این است که هرچه مقدار گاز یخچال کمتر باشد مصرف انرژی آن نیز کاهش خواهد یافت.
از دیگر مزایا گاز مبرد R600 ایجاد سرمایش بیشتر در صورت مصرف انرژی کمتر است، علاوه بر آن این گاز آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.

اما همانطور که میدانید هرچیزی باوجود داشتن مزایای بسیار دارای معایبی نیز می باشد که درباره گاز R600 هم صدق می کند. این گاز دارای قابلیت اشتعال پذیری بوده و در صورتی به درستی با آن کار شود ممکن است سبب ایجاد انفجار و آتش سوزی شود.
همچنین شارژ گاز یخچال باید مقدار معینی داشته باشد و بیشتر نشود همین موضوع باعث رخ دادن محدودیت هایی برای گاز R600 خواهد داشت و کار با آن را سخت می کند.

برای شارژ گاز یخچال با گاز R600 نیاز به کارشناس کاربلد و باتجربه دارید زیرا انجام این کار توسط یک فرد کم تجربه و بدون دانش در این زمینه سبب ایجاد خسارت و خراب شدن یخچال خواهد شد.

یکی از معتبر ترین برندهای گاز R600 موجود در بازار، گاز R600 کولیب می باشد.

تعمیرات شبانه روزی

تعمیرات شبانه روزی برای یخچال، فریزر و ساید بای ساید با نام “ثامن سرویس” به رفاه حال مشتریان در شهر تهران می‌پردازد. این خدمات از ساعات شبانه روزی در دسترس است و با ورودی 500 هزار تومان در زمینه تعمیر و رفع اشکالات این لوازم خانگی فعالیت می‌کند.

خدمات تخصصی

خدمات تخصصی تعمیرات لوازم خانگی یک راهکار مهم و حیاتی برای افرادی است که با مشکلات فنی و نقصانات مختلف در لوازم خانگی‌شان روبه‌رو می‌شوند. تعمیرات تخصصی از تجربه، تخصص و دانش فنی گسترده‌ای که توسط تعمیرکاران ماهر ارائه می‌شود، بهره می‌برد. این خدمات به چندین نحو ارزشمند برای مشتریان منجر می‌شوند:

 

تعمیرات لوازم خانگی

۱. تعمیرات یخچال و فریزر 
۲. تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
۳. تعمیرات دستگاه‌های آشپزخانه 
۴. تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی خانگی 
۵. تعمیرات دستگاه‌های تهویه
۶. تعمیرات وسایل برقی کوچک

ضمانت و گارانتی

ضمانت‌نامه و گارانتی یک تعهد رسمی است که ثامن سرویس به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا نشان دهد که محصول یا خدماتی که ارائه می‌کند، با کیفیت و قابل اعتماد هستند. مدت زمان گارانتی می‌تواند بسته به نوع خدمات ارائه شده متغیر باشد و می‌تواند از 1 ماه تا 1 سال متفاوت باشد.

تعمیر در محل

“ثامن سرویس” با افتخار خدمات تعمیرات لوازم خانگی را به صورت حضوری و در محل مشتریان ارائه می‌دهد،  مشتریان ما می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به جابجایی لوازم خانگی خود، از خدمات تعمیراتی با کیفیت ما بهره‌مند شوند. با ارائه خدمات در محل، ما به تضمین راحتی، کارایی و رضایت مشتریان پی می‌بریم.

پیشگیری از خرابی

“راهکارهای پیشگیری از خرابی لوازم خانگی و افزایش عمر مفید آن‌ها”

حفظ و بهینه‌سازی عملکرد لوازم خانگی نه تنها موجب افزایش دوام آن‌ها می‌شود، بلکه هزینه‌های تعمیراتی ناشی از خرابی‌های ناگهانی را هم به حداقل می‌رساند. رعایت مراقبت و نگهداری بهتر می‌تواند به شدت به طول عمر و کارایی لوازم خانگی کمک کند.

مطالعه مقالات بیشتر

آموزش استفاده از لباسشویی درب از بالا ویرپول
Uncategorized
تعمیر خشک کن ویرپول در تهران
Uncategorized
تعمیر یخچال التو
لوازم خانگی التو | Eletto
تعمیر یخچال اسنوا
تعمیر لوازم خانگی اسنوا | snowa
شارژگاز رایگان یخچال فریزر
تعمیرات لوازم خانگی
تعمیر فریزر التو
تعمیرات لوازم خانگی