09332709359

ارسال عکس تلگرام

91003101

تلفن دفتر مرکزی

از 8 صبح الی 18 عصر

شنبه تا پنج شنبه

شارژ گاز یخچال

شارژ گاز یخچال

یکی از لوازم برقی آشپزخانه که وجود آن اهمیت بسیار زیادی دارد یخچال است. یخچال از اجرا و قطعات مختلفی مانند کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور ، لوله مویی ، گاز مبرد ، فیلتر درایر و… تشکیل شده است. اگر میزان گاز مبرد کم شده باشد باید شارژ گاز یخچال را انجام دهید.
هر یک از این قطعات کار خود را انجام می دهند تا عملکرد سیستم دچار مشکل نشود.

در این مقاله قصد داریم آموزش نحوه شارژ گاز یخچال ، وسایل مورد نیاز و مقدار مناسب گاز یخچال ، تست گاز یخچال، طریقه شارژ کردن گاز یخچال های معمولی و شارژ کردن گاز یخچال های ساید بای ساید صحبت کنیم.
اگر تمایل دارید که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

یکی از آیتم هایی که در خنک نگه داشتن فضای یخچال نقش مهمی دارد گاز یخچال است. حتماً تاکنون این کلمه به گوشتان خورده است اما ممکن است که ندانید گاز یخچال چیست و چه نقش و کاربردی دارد.

گاز یخچال چیست و چه نقشی دارد؟

گاز یخچال نوعی گاز شیمیایی با نقطه تبخیر پایین است که فشرده شده تا محیط داخلی یخچال را خنک کند. در یخچال های قدیمی از گاز آمونیاک به عنوان گاز یخچال استفاده می شد که گازی سمی است و احتمال انفجار آن نیز زیاد است.

به همین دلایل کم کم این گاز کنار گذاشته شد و گاز فریون جایگزین آن شد. فریون نوعی نام تجاری است که به مبرد یا ماده خنک کننده یخچال ها گفته می شود. این گاز بی رنگ و بی بو است اما ممکن است نشتی آن باعث ایجاد بوی بد شود.

گاز یخچال دائماً چرخه ای را پشت سر می گذارد که طی آن به صورت مداوم تبخیر و مجدد فشرده می شود. گاز یخچال در داخل لوله های کندانسور کمی از گرمای هوای اطراف را می گیرد.
زمانی که ماده مبرد یا همان گاز یخچال که به صورت فشرده است در کویل های اواپراتور به گردش در می آید در اثر جذب گرمای هوای اطراف کویل ها به بخار تبدیل می شود. سپس با وارد شدن به کمپرسور دوباره فشرده می شود و همین چرخه تکرار می شود تا فضای داخل یخچال خنک بماند.

از آن جا که این گاز در خنک کردن یخچال نقش مهمی بر عهده دارد مناسب بودن اندازه آن اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات بنا به دلایلی همچون نشتی گاز از لوله های کندانسور یا اواپراتور مقداری از گاز یخچال تخلیه می شود.

در این صورت باید گاز یخچال خود را مجدد شارژ کنید. هنگام تمیز کردن یخچال باید مراقب باشید که به کویل های کندانسور آسیبی وارد نکنید زیرا به وجود آمدن کوچکترین سوراخ می تواند باعث خالی شدن تدریجی ماده مبرد شود.

چگونه متوجه شویم که گاز یخچال کم شده است؟

به دلیل این که گاز یخچال در فرآیند خنک سازی هوای داخل یخچال نقش مهمی دارد کم بودن میزان آن باعث بالا رفتن دمای یخچال خواهد شد. علائم مختلف به شما نشان می دهند که گاز یخچال شما کاهش پیدا کرده است و نیاز به شارژ دارد.

یکی از نشانه های کم شدن گاز یخچال یکسره کار کردن موتور یا کمپرسور است. زمانی که میزان مبرد کم باشد کمپرسور یخچال سعی می کند بیشتر فعالیت کند تا بتواند یخچال را به دمای مناسب برساند و کمبود مبرد را جبران کند.
در نتیجه به صورت طولانی مدت یا حتی یکسره کار می کند. اگر متوجه شدید که زمان استراحت یخچال کم شده است یا موتور پیوسته کار می کند به احتمال زیاد گاز یخچال نیاز به شارژ دارد.

مصرف برق بیشتر هنگام نشت گاز

گاهی متوجه می شوید که فریزر سرد اما یخچال گرم است، گاهی هم فریزر و هم یخچال گرم هستند.
هر دوی این ها از علائم کم شدن گاز یخچال هستند. مصرف برق بیشتر یکی دیگر از نشانه های کم شدن گاز یخچال است.

زمانی که موتور و سایر اجزا بطور پیوسته کار می کنند برای فعالیت خود نیاز به انرژی الکتریکی دارند در نتیجه هزینه مصرف برق شما را افزایش می دهند.
همان طور که گفته شد نشتی گاز فریون بوی بد و نامطبوعی ایجاد می کند، پس اگر در اطراف یخچال بوی بدی احساس کردید این احتمال وجود دارد که گاز یخچال شما نشتی کرده است.

برای این که عملکرد یخچال های معمولی یا ساید بای ساید خود را در بالاترین سطح نگه دارید باید هر چند وقت یک بار یخچال فریزر خود را سرویس کنید. از یک تعمیرکار بخواهید که میزان گاز یخچال را اندازه بگیرد و قطعات مهم و اصلی یخچال را بررسی کند تا از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

در صورت لزوم گاز یخچال را شارژ کنید تا مشکلات ناشی از کمبود گاز برطرف شوند. شرکت ثامن سرویس آریا تعمیرکاران متخصصی در اختیار دار که می توانند در محل مورد نظر شما حاضر شوند و انواع خدمات مربوط به یخچال را به شما ارائه دهند.

تست میزان گاز یخچال

برای این که متوجه شویم میزان گاز یخچال کم شده است یا نه می توانیم از دو روش استفاده کنیم:

کندانسور را لمس کنید. اگر سرد باشد و یخچال در حال کار کردن باشد یعنی گاز نشت کرده است.
از آن جا که کندانسور گرمای هوا را می گیرد لوله های آن باید کمی گرم باشند. البته سرد بودن کندانسور به طور قطعی نشان دهنده خالی شدن گاز یخچال نیست و می تواند علت دیگری داشته باشد.
یخچال را از برق بکشید و به صداهای آن گوش بدهید. اگر صدای جریان گاز یخچال را می شنوید یعنی گاز در داخل لوله ها موجود است در غیر این صورت احتمالاً باید گاز یخچال شارژ شود.

شارژ کردن گاز یخچال همان تزریق گاز به داخل سیستم است که باید توسط افراد متخصص انجام شود. قبل از این که گاز یخچال را شارژ کنید باید از سوراخ نبودن کویل ها مطمئن شوید. برای این منظور می توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید. محلی که نشتی داشته باشد باعث ایجاد حباب خواهد شد. می توانید از از نشتی یاب الکترونیکی هم استفاده کنید.
نحوه عملکرد نشتی یاب الکترونیکی به این صورت است که در نزدیکی ماده فریون بوق می زند. اگر نشتی وجود دارد ابتدا باید تعمیر شود و سپس گاز فریون وارد لوله ها گردد.
بعد از تعمیر نشتی باید مطمئن شوید که سیستم از مواد خنک کننده قبلی، هوا و رطوبت کاملاً تخلیه شده است. برای این منظور از یک دستگاه وکیوم استفاده می کنند. عمل وکیوم باید کامل و با دقت انجام شود.
بعد از تمام شدن وکیوم دستگاه را برای چند دقیقه به گیج فشار ضعیف متصل کنید تا مقدار وکیوم را نشان دهد. اگر هنوز نشتی وجود داشته باشد با پایین آمدن گیج مشخص می شود اما اگر هیچ نشتی وجود نداشته باشد گیج با گذشت زمان تغییری نخواهد کرد.
اکنون می توانید شارژ کردن گاز یخچال را شروع کنید.

برای شارژ کردن گاز یخچال لوله گیج را به کپسول گاز وصل کنید و گاز را باز کنید تا وارد سیستم شود. سپس سمت دیگر لوله را که به گیج متصل شده است شل کنید تا مقداری از گاز خارج شود. این کار باعث می شود گازهای باقی مانده در یخچال آزاد شوند.
اکنون والف گیج را باز کنید تا گاز وارد یخچال شود. برای این که بفهمید چقدر گاز وارد یخچال شده است، شارژ کردن گاز را باید در حین فعالیت کمپرسور و به آرامی انجام دهید.
زمانی که عدد روی گیج در تابستان روی عدد ۱۰ و در زمستان روی عدد ۷ یا ۸ قرار گرفت می توانید بفهمید که گاز یخچال کاملاً پر شده است.

شارژ گاز یخچال ساید بای ساید

نحوه شارژ کردن گاز یخچال های ساید بای ساید هم مانند یخچال های دیگر است و به روشی که توضیح داده شد انجام می شود. در یخچال های ساید بای ساید از گاز R600 استفاده می شود.

شارژ گاز یخچال یکی از مهمترین اقداماتی است که باید حتما به صورت علمی و دقیق صورت بگیرد. گازی که در شارژ گاز یخچال استفاده می شود، ماده سرمازا ( گاز مبرد ) واسطه ای است که حرارت را از اواپراتور جذب کرده و در کندانسور آن را به محیط پس می دهد. اگر یخچال با کمبود گاز مواجه شود از سرمای داخل آن کاسته می شود و کمپرسور مجبور است یکسره کار کند و این خود به یخچال و موتور آسیب می رساند.

در یک سیستم سرد کننده مکانیکی استاندارد عمل گرفتن حرارت با تبخیر مایعی در دستگاه تبخیر ( اواپراتور ) و پس دادن آن در دستگاه تقطیر ( کندانسور ) صورت می گیرد و این امر باعث تغییر حالت ماده سرمازا از بخار به مایع می گردد. مایعاتی که بتواند به سهولت از مایع به بخار و بالعکس تبدیل شوند به عنوان واسطه انتقال حرارت به کار برده میشوند زیرا این تغییر حالت باعث تغییر حرارت نیز می گردد.

شارژگاز گاز R600a

مزایای گاز R-600A نسبت به سایر گازها قیمت مناسب ، مقدار مصرف کم آنها، صدای عملکرد پایین، فشار کندانسور پایین، نداشتن تاثیرات منفی روی اثر گلخانه ای زمین، حداقل مشکل در روغن کاری سیلندر کمپرسور می باشد.
اکثر کارخانجات تولیدکننده کمپرسور از قبیل دانفوس و … کمپرسورهای مخصوص گاز R-600A را تولید می کنند .
این کمپرسورها بخاطر عملکرد مناسب و راندمان بسیار بالای خود نقش مهمی در صرفه جویی مصرف برق ایفا می کنند .

در اکثر کشورهای اروپایی گاز R-600A در لوازم برودتی مخصوصا در یخچال و فریزرهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.
گاز R-600 A سطح سمی کمتر و مطابق با استانداردهای جهانی می باشد .
بزرگترین خطری که گاز R-600 A دارد، قابل اشتعال بودن آن است.
لوله مویین دستگاههایی که با گاز R-600 A کار می کنند، مشابه لوله مویین دستگاه هایی است که با گاز R-12 و مغایرت دارد با دستگاه هایی که با گاز R-134A کار می کند.
طول لوله مویین گاز R-600 A در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از طول گاز مبرد R134A می باشد .

باید به این نکته توجه داشت که کار لوله مویی در سیکل برودتی مهم بوده و با انتخاب نادرست قطر و طول آن باعث می گردد که به نقطه سوپر هیت در انتهای لوله اواپراتور نرسیده و باعث افت کارآیی سیستم گردد.
در مقایسه با R134، مبرد R600 اجازه استفاده از انواع بیشتری از فیلترها را خواهند داشت.
یکی از اساسی ترین پارامترها ، وکیوم کامل سیستم تبرید و تخلیه از هوا و رطوبت می باشد.
وجود هوا و رطوبت اثرات منفی روی عملکرد و صدای کارکرد دارد و حتما باید سیستم تبرید از دو سمت لوله سرویس کمپرسور و درایر سه لول به طور همزمان و حداقل ۳۰ دقیقه وکیوم انجام گیرد.
استفاده از ابزار کنترل رطوبت در دستگاه های شامل گاز R134 الزامی است.
گاز R134 در رده گازهای مخرب گلخانه ای شناخته شده است.
محل وکیوم و شارژ در کمپرسورها، لوله کور که یک لوله مسی بر روی بدنه کمپرسور لحیم شده است که فقط در هنگام شارژ و وکیوم از آن استفاده می کنیم.
عدم کافی بودن گاز یخچال می تواند موجب مشکلاتی نظیر خنک نشدن این دستگاه، برفک زدن یخچال و فریزر و بسیاری از موارد دیگر شود.
اگر دستگاه شما هم با این مشکل مواجه شده و شما دوست دارید این مشکل را بدون استفاده از خدمات تعمیرکار در منزل خود رفع کنید به شما توصیه می کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید.

روش چک کردن نشت گاز در سیستم

روش های نشت یابی در عملیات شارژ گاز یخچال
نشت معمولا در سیکل تبرید در محل اتصالات واقع می شود و معمولا محل نشت چرب می شود زیرا همراه با مبرد روغن نیز خارج می گردد.
گاهی اوقات بر اثر پوسیدگی یا ضربه در طول مسیر مبرد نشتی نیز ایجاد میگردد که به روش های زیر می توان نشت یابی کرد.

۱ : با استفاده از محلول کف صابون
متداول ترین روش نشت یابی است که پس از مرحله ایجاد فشار در سیکل محلول کف صابون را در محل های مشکوک مورد آزمایش قرار می دهیم، در صورتی که هیچ حبابی تولید نشود محل نشتی ندارد.

۲ : مشعل هالید
مشعل ساده ای که با گاز پروپان پر می شود و در بالای محفظه اختلاط مشعل یک حلقه مسی است که شعله از میان آن عبور می کند. وقتی مشعل روشن می شود هوا از طریق لوله مکنده به داخل محفظه اختلاط راه یافته و شعله به رنگ آبی و بدون دود می سوزد ولی وقتی که مواد فریونی به همراه هوا وارد محفظه اختلاط می شوند رنگ شعله سبز می شود.

برای این کار مشعل را روشن کرده و سر آزاد لوله مکنده را به اطراف اتصالات لوله ها و نقاط مشکوک نزدیک می کنیم در صورتی که گازی از این نقاط خارج شود رنگ شعله تغییر می کند و محل نشت پیدا می شود.

۳ : نشت یاب الکترونیکی
نشت یاب الکترونیکی کاملا حساس و دقیق میباشد و کار کردن با آن بسیار ساده است. ابتدا آن را روشن کرده در این حالت صدای بوق خفیفی به گوش می رسد، هنگامی که حس کننده آن در مجاورت ماده فریونی قرار می گیرد، صدای بوق آن سریع تر و یا به صورت آژیر در می آید و محل نشت را پید میکند.

نشت یاب الکترونیکی به کلر حساس هستند اما امروزه مبردهای جدید فاقد کلر هستند و باید نشت یاب جدید و مخصوص استفاده کرد.

شارژگاز یخچال فریزر خانگی ، صنعتی و آزمایشگاهی در محل
شارژگاز یخچال فریزر خانگی ، صنعتی و آزمایشگاهی در محل

پمپ وکیوم دستگاه شارژ گاز یخچال

دستگاهی است که فقط برای ایجاد خلاء از آن استفاده میشود و میتواند هوا و یا رطوبت احتمالی درون سیکل را خارج کند. این وسیله میتواند خلاء نزدیک به خلاء مطلق در حدود ۲۹ اینچ جیوه ایجاد کند.

گاهی اوقات به دلیل عدم وجود پمپ وکیوم یا محدودیت استفاده از آن از کمپرسور یدکی استفاده می شود زیرا می توانیم کارهایی دیگر مانند ایجاد فشار در سیستم یا شستشوی سیکل با محلول های شیمیایی که احتیاج به فشار هوا داریم انجام دهیم.

کمپرسور یدکی بهتر است از نوع سیلندر پیستونی بسته ( یخچالی ) استفاده گردد. فقط ۲ عدد شیر سوزنی روی لوله های رفت و برگشت آن جوشکاری می کنیم تا شیلنگ های گیج به راحتی به آن متصل شوند.

برای متوجه شدن از کامل شدن وکیوم و عدم نشتی در سیستم از دستگاه الکترونیکی وکیوم سنج استفاده می کنیم.

چک کردن نشتی نداشتن دستگاه
مشخص کردن نوع گاز
بریدن لوله شارژ گاز کمپرسور با لوله بر
بررسی لوله درایر
طی کردن فرایند شارز گاز و جوش دادن لوله ها
طبیعتا زمانی که یخچال نیاز به شارژ گاز دارد ممکن است مشکل نشت گاز در یخچال شما ایجاد شده باشد، اما برای مطمئن شدن از این موضوع چه باید کرد؟

دو راه برای تست این کار دارید که در ادامه به آن خواهید پرداخت:

یک کاسه را پر از آب و صابون کنید و با استفاده از یک اسفنج آب را روی لوله ها بریزید، در صورت ایجاد کف محل نشتی یافت خواهد شد.
در راه دوم می توانید یک بطری را پر از آب و ریکا کنید و درب بطری را سوراخ نمایید، با پاچیدن آب و کف محل نشتی را می توانید به سادگی پیدا کنید.

مشخص کردن نوع گاز یخچال


قبل از اینکه اقدام به شارژ گاز یخچال کنید ابتدا باید نوع و میزان گاز یخچال خود را مشخص نمایید، از دو طریق می توان این کار را انجام داد:

روی کمپرسور هر یخچال یک برچسب وجود دارد که روی آن نوع گاز و میزان گاز مورد نیاز برای یخچال درج شده است.
علاوه بر آن در صورتی که برچسب روی موتور به هر دلیلی از بین رفته بود روی یخچال هم برچسبی وجود دارد که از روی آن هم می توان متوجه این اطلاعات شد.
توجه داشته باشید که گاز موجود در یخچال های خانگی اغلب در دو نوع R600 و R134 می باشد.

لوازم مورد نیاز شارژگاز

برای انجام این کار نیاز به برخی موارد می باشد، در ادامه به بررسی تمامی وسایلی که برای انجام این کار نیاز دارید خواهیم پرداخت:

دستگاه جوش هواگاز
دستگاه وکیوم
یک ترازو دیجیتال
دستگاه گیج
سیم جوش نقره
تنه کار
والف
گیج های فشار به همراه شیلنگ های مخصوص آنها
ابزار مربوطه مانند لوله مویی بر ، آچارها ، پیچ گوشتی و …
کپسول گاز
آینه تلسکوپی

مرحله انجام وکیوم

این عمل بعد از مرحله نشت یابی و قبل از شارژگاز صورت می گیرد و برای این منظور انجام می شود که سیکل باید از هرگونه ماده سرمازای قبلی و هوا و رطوبت موجود تخلیه شود. سیکل کولرگازی هر قدر از وکیوم بهتری برخوردار شود و مرحله شارژ کاملا انجام شود از راندمان بالاتری برخوردار خواهد بود.

شیلنگ گیج فشار کم مانیفولد ( آبی ) را به لوله کور یا شیر سرویس متصل می کنیم.
شیلنگ وسط گیج را به مکش پمپ وکیوم یا مکش کمپرسور یدکی متصل می کنیم.
در این حالت شیر قرمز رنگ بسته و شیر آبی باز است.
پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی را روشن میکنیم تا هوای داخل سیکل خارج گردد.
اگر سیکل یا اتصالات سرویس نشتی و رطوبت نداشته باشد حداقل بعد از ۴۰ دقیقه سیکل وکیوم می شود .
علامت وکیوم کامل این است که هوا از پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی خارج نشود و همچنین گیج روی ۲۹INHG قرار گیرد و ثابت بماند.
شیر گیج آبی بسته شود و پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی خاموش گردد.
در حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا عقربه گیج منحرف نشود و از وکیوم کاملا اطمینان حاصل کنید.
پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی را از سیکل خارج میکنیم و به جای آنها کپسول مبرد را جهت انجام مرحله شارژ می بندیم.

انبر لوله کور کن

وسیله ای مانند انبر قفلی است که برای مسدود کردن کامل لوله شارژ که از خروجی گاز در خاتمه شارژ جلوگیری می کند. برای کور کردن لوله هایی با قطر مختلف ساخته شده است.ابتدا باید لوله را با فشار کور کرد. سپس جهت اطمینان جای آن را جوشکاری میکنیم تا از شکستن احتمالی لوله جلوگیری شود.

شارژ گاز یخچال

این مرحله بعد از وکیوم کامل سیستم صورت میگیرد و آخرین مرحله می باشد.
باید توجه داشت که هر سیستم تهویه بعد از اتمام مراحل سرویس باید از ماده مبرد به اندازه کافی پر شود تا باعث ایجاد سرما در کابین مربوطه گردد.
به جای پمپ وکیوم یا کمپرسور یدکی کپسول ماده مبرد را جایگزین میکنیم .
شیر کپسول مبرد را باز می کنیم ولی شیر آبی و قرمز هنوز بسته اند.شیر قرمز را کمی باز میکنیم تا هوای موجود در حد فاصل شیلنگ گیج تا کپسول خارج گردد. شیر قرمز را بسته و شیر آبی را باز می کنیم در این حالت عقربه گیج به سرعت به سمت بالا حرکت می کند.
برای جلوگیری از استهلاک شیر آبی گیج، باید شیر کپسول مبرد را مرتبا باز و بسته کرد تا آرام آرام گاز به سیکل اضافه شود.
ترموستات دستگاه را روی رنج بالاتر قرار می دهیم تا از ایجاد سرما در اواپراتور اطمینان حاصل کنیم.

میزان گیج فشار مبرد شارژ شده در کولر در فصل تابستان بین ۶۰ تا ۷۵ PSI متغیر می باشد.
آمپر متر انبری را روی رنج مناسب قرار داده و آمپر کمپرسور را طبق آمپر روی پلاک کولر مطابقت می دهیم.
مرتبا میزان سرمای اواپراتور را تست می کننیم تا جایی که لوله برگشت سرد و عرق کند.
در این مرحله گیج آبی را بسته و با استفاده از انبر کورکن در فاصله ۲ تا ۳ سانتی متری قبل از شیر سوزنی لوله کور کمپرسور را پرس می کنیم.
گیج مانیفولد و اتصالات مربوطه را باز می کنیم.

با سیم جوش نقره انتهای لوله کور را جوشکاری میکنیم تا مبرد خارج نگردد سپس انبر کور کن را باز می کنیم.
محل پرس شده توسط انبر کور کن را برای اطمینان و جلوگیری از شکستن آن با سیم جوش نقره تقویت می کنیم. مرحله شارژ گاز تمام شد.

هزینه شارژ گاز یخچال

این که شارژ گاز یخچال توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود بسیار مهم است زیرا اگر گاز یخچال بیشتر از حد لازم شارژ شود لوله های پشت یخچال یخ می زنند. هزینه شارژ گاز یخچال برای مدل ها و برند های مختلف کمی متفاوت است. همچنین این که لوله ها سوراخ هستند و نیاز به تعمیر دارند یا نه روی هزینه شارژ گاز یخچال تأثیر می گذارد. برای شارژ گاز انواع یخچال های معمولی و ساید بای ساید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آن ها یک تعمیرکار متخصص را به محل مورد نظر شما اعزام کنند تا به همراه شارژ گاز یخچال شما، بررسی های لازم را نیز انجام دهد.

بعد از این که گاز یخچال شارژ شد ممکن است به صورت ۱۰ الی ۱۴ ساعت به صورت یکسره کار کند. این مسئله طبیعی است و جای نگرانی ندارد زیرا یخچال می خواهد گرمای هوا را از بین ببرد و دمای یخچال را به دمای تنظیم شده برساند.

تعمیرات شبانه روزی

تعمیرات شبانه روزی برای یخچال، فریزر و ساید بای ساید با نام “ثامن سرویس” به رفاه حال مشتریان در شهر تهران می‌پردازد. این خدمات از ساعات شبانه روزی در دسترس است و با ورودی 500 هزار تومان در زمینه تعمیر و رفع اشکالات این لوازم خانگی فعالیت می‌کند.

خدمات تخصصی

خدمات تخصصی تعمیرات لوازم خانگی یک راهکار مهم و حیاتی برای افرادی است که با مشکلات فنی و نقصانات مختلف در لوازم خانگی‌شان روبه‌رو می‌شوند. تعمیرات تخصصی از تجربه، تخصص و دانش فنی گسترده‌ای که توسط تعمیرکاران ماهر ارائه می‌شود، بهره می‌برد. این خدمات به چندین نحو ارزشمند برای مشتریان منجر می‌شوند:

 

تعمیرات لوازم خانگی

۱. تعمیرات یخچال و فریزر 
۲. تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
۳. تعمیرات دستگاه‌های آشپزخانه 
۴. تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی خانگی 
۵. تعمیرات دستگاه‌های تهویه
۶. تعمیرات وسایل برقی کوچک

ضمانت و گارانتی

ضمانت‌نامه و گارانتی یک تعهد رسمی است که ثامن سرویس به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا نشان دهد که محصول یا خدماتی که ارائه می‌کند، با کیفیت و قابل اعتماد هستند. مدت زمان گارانتی می‌تواند بسته به نوع خدمات ارائه شده متغیر باشد و می‌تواند از 1 ماه تا 1 سال متفاوت باشد.

تعمیر در محل

“ثامن سرویس” با افتخار خدمات تعمیرات لوازم خانگی را به صورت حضوری و در محل مشتریان ارائه می‌دهد،  مشتریان ما می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به جابجایی لوازم خانگی خود، از خدمات تعمیراتی با کیفیت ما بهره‌مند شوند. با ارائه خدمات در محل، ما به تضمین راحتی، کارایی و رضایت مشتریان پی می‌بریم.

پیشگیری از خرابی

“راهکارهای پیشگیری از خرابی لوازم خانگی و افزایش عمر مفید آن‌ها”

حفظ و بهینه‌سازی عملکرد لوازم خانگی نه تنها موجب افزایش دوام آن‌ها می‌شود، بلکه هزینه‌های تعمیراتی ناشی از خرابی‌های ناگهانی را هم به حداقل می‌رساند. رعایت مراقبت و نگهداری بهتر می‌تواند به شدت به طول عمر و کارایی لوازم خانگی کمک کند.

مطالعه مقالات بیشتر

آموزش استفاده از لباسشویی درب از بالا ویرپول
Uncategorized
تعمیر خشک کن ویرپول در تهران
Uncategorized
تعمیر یخچال التو
لوازم خانگی التو | Eletto
تعمیر یخچال اسنوا
تعمیر لوازم خانگی اسنوا | snowa
شارژگاز رایگان یخچال فریزر
تعمیرات لوازم خانگی
تعمیر فریزر التو
تعمیرات لوازم خانگی